Różnice pomiędzy systemami CRM, SCM i ERP – które narzędzie sprawdzi się w Twojej firmie?

 

Zdolność do adaptacji i innowacji to jeden z najważniejszych wyróżników przedsiębiorstwa w erze cyfrowej. Jednym z rozwiązań, które sprzyjają konkurencyjności firmy na tle rywali, jest implementacja inteligentnych systemów wspierających zarządzanie przedsiębiorstwem. Systemy ERP (Enterprise Resource Planning), SCM (Supply Chain Management) oraz CRM (Customer Relationship Management) to rozwiązania, które zmieniają zasady gry w biznesie. Wyjaśniamy, na czym polega ich rola i jak mogą one wspomóc Twoją organizację.

 

Jakie są kluczowe różnice pomiędzy systemami CRM, SCP i ERP?

Aby określić, które rozwiązanie IT dla biznesu okaże się najlepszą odpowiedzią na Twoje potrzeby, należy przybliżyć kluczowe różnice pomiędzy systemami CRM, SCM i ERP.

ERP – integracja kluczem do sukcesu

Specjalizująca się w usługach doradczych dla przedsiębiorstw firma Gartner wskazuje, że zarządzanie zasobami przedsiębiorstwa (ERP) to fundament efektywnego funkcjonowania organizacji. Dzięki ERP osiągamy centralizację danych, co eliminuje wiele przestojów i opóźnień, pozwalając na pełną kontrolę nad procesami finansowymi, kadrowymi, produkcyjnymi i logistycznymi.

Warto przy tym nadmienić, że systemy ERP to zintegrowane pakiety aplikacji biznesowych wspierające kompleksowo operacje end-to-end, czyli działanie skupione na zapewnieniu kompletnego i niezakłóconego przepływu danych lub operacji od jednego końca systemu do drugiego. To właśnie ERP przekształca dane w wartościowe informacje, zapewniając tym samym podstawę do podejmowania strategicznych decyzji.

SCM – optymalizacja łańcucha dostaw to podstawa

SCM transformuje proces przepływu towarów i usług. Jest to szczególnie ważne w kontekście globalizacji i rosnącej wymiany międzynarodowej. Efektywne zarządzanie łańcuchem dostaw przekłada się na poprawę jakości i dostępności produktów oraz usług, co jest nieocenione w budowaniu przewagi rynkowej.

CRM – bliżej Twoich klientów

Oprogramowanie CRM to narzędzie, które pozwala na efektywne zarządzanie relacjami z klientami. Umożliwia śledzenie interakcji i zachowań klientów, co jest fundamentem do tworzenia spersonalizowanych ofert i kampanii marketingowych. Systemy CRM pomagają w budowaniu długotrwałych relacji z klientami oraz w optymalizacji procesów sprzedaży.

 

Dlaczego warto postawić na rozwiązania od Unit4?

Posiadająca ponad 35 lat doświadczenia na polskim rynku Unit4 Teta oferuje system ERP nowej generacji, który wpisuje się w filozofię wyjątkowych doświadczeń (People Experience). Teta ERP to coś więcej, niż funkcjonalne narzędzie – to partner, który wspiera Twoją firmę w dążeniu do wydajności i innowacyjności. Wdrażanie nowoczesne systemu IT to kompleksowy proces, który wymaga kompetencji i wsparcia, a wartości te zapewniają eksperci z Unit4.

Już dziś dowiedz się jak opracowywane przez markę rozwiązania mogą wspierać Twoją firmę w osiąganiu wyznaczonych celów. Skontaktuj się z doświadczonymi doradcami klienta marki Unit4, skonsultuj najpilniejsze potrzeby Twojej organizacji i odkryj, w jaki sposób Teta ERP może usprawnić funkcjonowanie Twojej marki.

Dodaj komentarz