Czy warzywa mogą się uszkodzić podczas dowozu?

Czasy pandemii spowodowały nagły wzrost popularności zakupów online. Zachęciły one do tego, by nawet żywność kupować przez Internet, a wiele osób tak bardzo się do tego przyzwyczaiło, że niemalże całkowicie zrezygnowało z odwiedzania stacjonarnych sklepów.

Teraz w sklepach internetowych można dostać dosłownie wszystko – nabiał, produkty mrożone, ryby i mięso, a nawet świeże owoce i warzywa. Tylko czy te warzywa online, dowożone przez dostawców do domów klientów, nie zostaną przypadkiem uszkodzone w trakcie transportu i czy dotrą w nienaruszonym stanie, by jeszcze można było coś z nich przygotować?

Właściwa selekcja produktów

Sprawdzone sklepy po prostu nie mogą sobie pozwolić na żadną wpadkę z dowozem, dlatego zawsze przed wysłaniem do klienta wybranych przez niego produktów starannie je selekcjonują. Osoby odpowiedzialne za składanie zamówień wybierają warzywa z działu ze świeżymi produktami, zwracając uwagę na to, by nie były one nigdzie obite, by nie miały żadnych większych zanieczyszczeń i charakteryzowały się odpowiednim poziomem twardości oraz jak najlepszą świeżością.

Inni pracownicy sklepu odpowiadają natomiast za sprawowanie kontroli nad jakością wszystkich znajdujących się na sklepie produktów. Od czasu do czasu warzywa i owoce są przebierane, zwłaszcza przy codziennych porannych lub wieczornych dostawach, dlatego wszelkie artykuły z oznakami pierwszego gnicia od razu są odrzucane i wyrzucane, by nie szkodzić innym.

Szybka wysyłka gwarancją jakości

Niektóre sklepy radzą sobie lepiej z dostarczaniem świeżych produktów od konkurencyjnych marek. Zazwyczaj to właśnie te większe hipermarkety mają lepiej działający sektor dowozu towarów, bo duża ilość zamówień pozwala im na płynne przewożenie produktów, które dzięki temu nie muszą przez zbyt długi czas leżeć w zamkniętych samochodach albo czekać na magazynie na ich dostarczenie.

Warzywa online zawsze przewozi się (a przynajmniej powinno się przewozić) w taki sposób, by nawet podczas transportu miały one odpowiednią dla nich temperaturę i ewentualnie właściwy poziom naświetlenia. Nie bez powodu też każdy hipermarket i dyskont oferuje dostawy wyłącznie w odległości maksymalnie paru, czasami parunastu kilometrów. Dzięki tej zasadzie klienci mają szansę otrzymać produkty w pełni świeże i nadające się do spożycia https://e-spar.com.pl/kategoria/warzywa/691

Zwroty dodatkowym zabezpieczeniem

Mimo tych wszystkich praktyk stosowanych przez większość sklepów i marketów czasami dochodzi do sytuacji, w której klient odbiera swoje zamówienie w domu i okazuje się, że niektóre warzywa są nadgniłe lub zepsute. Co wtedy? Nawet jeśli zamówienie zostało już opłacone przez Internet, spokojnie można nie przyjąć kupionych towarów i oddać je w ręce kuriera, by potem otrzymać zwrot pieniędzy bezpośrednio na konto.

Ważne jest to, by w takich sytuacjach po prostu od razu reagować i wymieniać warzywa online, które uzna się za nieprzydatne do spożycia. Każdemu klientowi przysługuje prawo do zwrotu zakupionych towarów, nawet gdy są to towary spożywcze.

Dodaj komentarz